آموزش مقدماتی ساخت Ring Groups بر روی ایزابل

1 ماه پیش

در مقاله “آموزش تنظیم Outbound Route در ایزابل” گفته شد که می توان مقاصد متعددی را برحسب نیاز سازمان برای مسیر های ورودی تعیین کرد. در این آموزش قصد داریم یکی از پرکاربردترین آن ها یعنی استفاده از Ring Groups و هدایت تماس ها به سوی یک گروه رو یاد بگیریم.

ایجاد یک Ring Groups در ایزابل
۱) ابتدا از منوی PBX Configuration > Ring Groups را انتخاب می کنیم.
۲) فیلد Ring Groups Number: بیانگر شماره Ring Groups هست و مانند یک داخلی عمل می کند و در لیست آن ها قرار می گیرد، تفاوت آن با Extension  در این هست که تماس پس از اینکه به این شماره هدایت شود به جای یک داخلی می توان یک گروه داخلی همزمان زنگ بخورند. همچنین می توان با شماره گیری این شماره با یک بخش یا دپارتمان تماس گرفت.
۳) فیلد Group Description: می توانیم توضیحی برای گروه تماس ایجاد شده بنویسیم.
۴) منوی Ring Strategy به ترتیب زیر می باشد؛
ringall: تمامی داخلی ها زنگ بخورند.
ringall-prim: تمامی داخلی ها زنگ بخورند با اولویت زنگ خوردن داخلی ابتدای گروه
hunt: تمامی داخلی ها به ترتیب زنگ می خورند.
hunt-prim: تمامی داخلی ها به ترتیب زنگ می خورند با اولویت زنگ خوردن داخلی ابتدای گروه
memoryhunt: تمامی داخلی ها به ترتیب زنگ می خورند و داخلی آخری که در حافظه مانده است.
firstavailable: اولین داخلی که دردسترس باشد زنگ می خورد.

بخش Destinnation if no answer
همانطور که از اسمش می فهمیم، اگر تماسی به داخل Ring Groups راه پیدا کرد، اما پاسخی دریافت نکرد، می توان در این قسمت آن را هدایت نمود.
به عنوان مثال، می توان تماس را پایان داد یا آن را به یک Queue ، IVR و یا حتی یک داخلی خاص هدایت نمود.

در پایان بایستی همه تغییراتی که انجام داده ایم Submit و apply کنیم و بدین ترتیب یک گروه تماس ساده را ایجاد کردیم.

لطفا امتیاز دهید
0
برچسب ها :

بدون دیدگاه

مهم ترین های مبیت