آموزش راه اندازی IVR یا تلفن گویا بر روی ایزابل

دسته بندی:

در این قسمت از سری آموزش های مقدماتی به سراغ یکی از پرکاربردترین امکانات ایزابل خواهیم رفت. ایزابل به صورت رایگان امکان داشتن یک تلفن گویا رو برای ما فراهم می آورد که برای کسب و کارهای کوچک تا بزرگ بسیار کاربردی و ارزشمند می باشد. در این قسمت با راه اندازی یک سیستم تلفن گویا می توانیم به شرکت یا سازمان خودمون کمک شایانی کنیم.
راه اندازی IVR؛
۱) ابتدا از منوی PBX Configuration > IVR انتخاب می کنیم و بر روی Add IVR رو اننتخاب می کنیم.
۲) ابتدا برای IVR  یک نام و یک توضیح در نظر می گیریم.
۳) در این قسمت بایستی اطلاعیه مربوطه که قبلا نحوه ی ساخت آموزش داده شده است رو انتخاب کنیم تا بتوانیم در مراحل بعد با تنظیمات IVR  آن را مدیریت کنیم.


۴) موارد IVR Option برای اجرای سناریوهای مختلف به کار می روند که مختصری به آن می پردازیم.
Invalid Recording: در این قسمت هم شما می تواند صدای ضبط شده ای را انتخاب کنید ، این صدا زمانی پخش خواهد شد که کاربر گزینه اشتباهی را انتخاب کرده و تعداد Invalid Retries به پایان رسیده باشد.
Invalid Destination: مقصدی است که در صورت کاربر به تعداد Invalid Retries گزینه اشتباه وارد کرد تماس به این مقصد منتقل خواهد شد.
Direct Dial: در صورتی که این قسمت را روی Extention تنظیم کنید در هنگام پخش IVR کاربر می تواند هر داخلی ای را شماره گیری کنید در غیر این صورت امکان شماره گیری داخلی خاص از کاربر سلب می شود.
Timeout: زمانی است که به کاربر فرصت داده می شود تا یک گزینه را انتخاب کند این زمان به ثانیه می باشد.
Invalid Retries: تعداد دفعاتی است که در صورتی که کاربر گزینه اشتباهی را انتخاب کند  می توانیم کاری انجام دهیم.
Return to IVR after VM: در این قسمت می توانیم با تیک زدن و فعال بودن Voice mail کاربر پس از پیغام گذاشتن به IVR هدایت می شود.
۵) در این قسمت با توجه به صدای پخش شده، می توانیم شماره دلخواه و مقصد آن را به سوی داخل سازمان خود هدایت کنیم. برای مثال؛ برای تماس با بخش فروش یک فروشگاه عدد” ۱″ که مقصد آن Queue  موردنظر بخش فروش هست و کاربر به آن هدایت می شود. پس از آن بایستی تمامی تغییرات ذخیره کنیم.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *