آموزش مقدماتی ساخت Queues بر روی ایزابل

دسته بندی:

در مقاله “آموزش تنظیم Outbound Route در ایزابل” گفته شد که می توان مقاصد متعددی را برحسب نیاز سازمان برای مسیر های ورودی تعیین کرد. در این آموزش قصد داریم یکی از پرکاربردترین آن ها یعنی استفاده از Queue و هدایت تماس ها به سوی یک صف انتظار رو یاد بگیریم.

ایجاد یک Queue در ایزابل
۱) ابتدا از منوی PBX Configuration > Queues را انتخاب می کنیم.
۲) فیلد Queue Number رو با یک شماره دلخواه تکمیل می کنیم، این شماره ای است که با آن می توان صف رو شماره گیری کرد و تماس های ورودی به این شماره انتقال پیدا می کنند. همچنین برای ورود و خروج از Queue  می توان به شکل زیر عمل کرد؛
ورود به صف = * Queue Number
خروج از آن = ** Queue Number
۳) فیلد Queue Name یک نام دلخواه رو برای آن میگذاریم.
۴) در قسمت Static Agents می توانیم داخلی های خود را به صورت دستی وارد کنیم. پس از هر داخلی بایستی یک “,” بگذاریم. همیچنین می توانیم از Dynamic Agents  استفاده کنیم و اعلام کنیم تماس های ورودی به Queue به چه داخلی یا چه مقصدی هدایت شوند.

قسمت General Queue Options
منوی Ring Strategy شامل مواردی می شود که موارد پرکاربرد آن در زیر بیان شده است.
ringall: تمامی داخلی ها زنگ بخورند.
leastrecent: تماس به آخرین داخلی که تماس داشته وصل می شود.
random: داخلی ها به صورت تصادفی زنگ می خورند.
linear: به صورت تک تک داخلی ها رو وصل می کند.
rrmemory: آخرین داخلی تصادفی رو در حافظه نگهداری میکند و تماس رو به اون داخلی وصل می کند.
دیگر موارد این قسمت در دوره آموزش های پیشرفته ایزابل بیان خواهد شد.

قسمت Fail Over Destination
این قسمت تماسی رو که به صف هدایت شده اما بدون پاسخ رها شده است رو به مقصدی که ما تعیین میکنیم هدایت می کند.
قسمت Reset Queue Stats
این قسمت تمامی آمار Queue رو ریست می کند و در این قسمت می توان برای آن دوره مشخص نمود.

در پایان بایستی تغییرات را Submit  و Apply  کنیم.

به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *